.
Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі жанындағы Державин қаласының «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚКөзін-өзі бағалау қорытындысы бойынша тұжырым
.
Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі жанындағы Державин қаласының «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК өзін-өзі бағалау қорытындысы бойынша тұжырым
«Білім туралы» Қазақстан Республикасының Заңыhttps://adilet.zan.kz/rus/docs/Z070000319_
«Педагог мәртебесі туралы» Қазақстан Республикасының Заңыhttps://adilet.zan.kz/rus/docs/Z1900000293
«Қазақстан Республикасындағы баланың құқықтары туралы» Қазақстан Республикасының Заңы»
https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z020000345_
«Ойыншықтардың қауіпсіздігі туралы» Қазақстан Республикасының Заңыhttps://adilet.zan.kz/rus/docs/Z070000306
«Мүмкіндігі шектеулі балаларды әлеуметтік және медициналық-педагогикалық түзеу қолдауы туралы» Қазақстан Республикасының Заңы»https://adilet.zan.kz/rus/docs/Z020000343_
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытуды дамыту моделіhttps://adilet.zan.kz/rus/docs/P2100000137
Мектепке дейінгі ұйымдар мен балалар үйлеріне қойылатын санитариялық-эпидемиологиялық талаптардың санитарлық ережелеріhttps://adilet.zan.kz/rus/docs/V1700015893
Білім берудің барлық деңгейлері үшін мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарыhttps://adilet.zan.kz/kaz/docs/V1800017669
Қазақстан Республикасының мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламалары https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1200008275
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламаларыя https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600014235/history
Сәйкес типтегі білім беру ұйымдарының қызметінің типтік ережелері https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1800017657
Білім беру қызметтерін көрсетуге үлгілік шарттың нысандары https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013227
Мемлекеттік білім беру ұйымдары қызметкерлерінің типтік штаттары https://adilet.zan.kz/rus/docs/P080000077_
Педагогикалық қызметкерлер мен оларға теңестірілген тұлғалар лауазымдарының типтік біліктілік сипаттамалары https://adilet.zan.kz/rus/docs/V090005750_
Жабдықтарпен және жиһазбен жарақтандырунормаларыhttps://adilet.zan.kz/rus/docs/V1600013272
Білім беру ұйымдарында қамқоршылық кеңестің жұмысын ұйымдастыру және оны сайлау тәртібінің үлгілік қағидаларын бекіту туралы https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1700015584
Мектепке дейінгі және орта білім беру ұйымдарын бейнебақылау жүйелерімен жарақтау стандарттары және оларға қойылатын талаптар https://adilet.zan.kz/rus/docs/V1900018239/info
Мұғалімдерге біліктілік санаттарын беру (растау) ережесі https://adilet.zan.kz/rus/docs/V2000020618
Мектепке дейінгі білім беру саласындағы мемлекеттік қызметтерді көрсету қағидалары https://adilet.zan.kz/rus/docs/V2000020883
Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойыншабілім бөлімі жанында Державин қаласының «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеу мен оқыту үшін «Білім туралы» Қазақстан Республикасы Заңының 5 және 14-баптарына сәйкес әзірленген мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасына, Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2018 жылғы 31 қазандағы № 604 (Қазақстан Республикасының Нормативтік құқықтық актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 17669 болып тіркелді) бұйрығымен бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мемлекеттік жалпыға міндетті стандартының талаптарына сәйкес қолайлы, қауіпсіз, білім беру жағдайлары жасалған.
2017-2018 оқу жылында балаларға арналған апталық жүктеме
Аптасына нормативтік оқу жүктемесі Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі «Білім туралы» Заңының негізінде Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарымен анықталады және ұйымдастырылған оқу іс-әрекеті барысында жүзеге асырылады.
Мектепке дейінгі топтарда апталық оқу жүктемесінің рұқсат етілген жалпы көлемі:
Топтар
ҮОЖ |
1 кіші топ (1-2 жас аралығындағы балалар) |
2 кіші топ (2-3 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ (3-4 жас аралығындағы балалар) |
Мемлекеттік тілде оқытатын ересек топ (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (6-7 жас аралығындағы балалар) |
БҚҰ жалпы көлемі |
9 |
11 |
12 |
17 |
17 |
20 |
Вариативті компонент |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
4 |
Барлығы |
9 |
12 |
14 |
20 |
24 |
24 |
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасына сәйкес вариативтік компонент екінші кіші топтан бастап енгізіледі. Вариативтік компонентті анықтау кезінде балалардың жас және жеке ерекшеліктері, қажеттіліктері, қызығушылықтары және мектепке дейінгі ұйымның бағдары ескерілді.
Вариативті компонент, БҚҰ бөлігі ретінде, мектеп жасына дейінгі балалар үшін рұқсат етілген жүктеме деңгейінен аспай мамандармен түстен кейін ұйымдастырылады. Мектепке дейінгі ұйымның қолайлы жағдайлары әрбір баланың бейімделуіне және жақсы дамуына, қажетті білім, білік, дағдыларды меңгеруіне көмектеседі.
Топтар Вариативті компонент |
2 кіші топ (2-3 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ (3-4 жас аралығындағы балалар) |
Мемлекеттік тілде оқытатын ересек топ (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (6-7 жас аралығындағы балалар) |
Сағат саны |
0,5 |
2 |
3 |
3 |
4 |
Тақырыбы |
«Топ, хлоп – малыши» - 0,5 (музыка) |
Ті дамыту «Речевичек» - 1 Музыка вокал үйірмесі «Қоңыраулар» - 0,5 Экология «Табиғат әлемінде» - 0,5
|
Сурет салу- 1 «Сиқырлы саусақ» - «Happy English»а,ылшын тілі үйірмесі - 1 «Ертегілерәлеміне саяхат»- театрландырылған қызмет |
«Жаңалықтар кітабы» қоршаған ортамен танысу – 1 «Дыбыс артикуляциясының үлгілері» коммуникация – 1 «Сөйле, балақай»қазақ тілі - 1 |
«Жаңалықтар кітабы» қоршаған ортамен танысу – 1 «Кішкентай полиглот»- қазақ тілі -1 Театр үйірмесі «Теремок»-1 «Здоровячо» денсаулық - 1 |
«2018-2019 оқу жылына мектепке дейінгі ұйымдарда оқу-тәрбие процесін ұйымдастыру туралы» нұсқаулық-әдістемелік хаттың ұсынымы бойынша2018-2019 оқу жылында меншiк нысанына қарамастан, республиканың барлық түрлерi мен түрлерiндегi мектепке дейiнгi ұйымдарында оқу-тәрбие процесi Мектепке дейiнгi тәрбие мен оқытудың мемлекеттiк жалпыға мiндеттi стандартына (бұдан әрi - Стандарт), Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2016 жылғы 13 мамырдағы № 292 қаулысымен бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарына (бұдан әрі – Бағдарлама),Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2016 жылғы 12 тамыздағы № 499 бұйрығы және «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарына (бұдан әрі – ҮОЖ) 2018 жылғы 10 қазандағы № 556 өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» бұйрығы. Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2012 жылғы 20 желтоқсандағы № 557 сәйкес үйымдастырылады.
Стандарт мектеп жасына дейінгі балалардың дайындық деңгейіне, мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мазмұнына және оқу жүктемесінің шекті көлеміне қойылатын талаптарды анықтайды.
Ұйымдастырылған оқу іс-шаралары «Шаңырақ» балабақшасының басшысы бекіткен перспективалық жоспарлауға, жұмыс оқу жоспарына сәйкес құрылады. Сабақтар мен режим сәттері балаларды мектепке дейінгі тәрбиелеу мен оқытудың үлгілік оқу жоспарына және Қазақстан Республикасы Денсаулық сақтау министрлігінің 2017 жылғы 17 тамыздағы № 615 СЕ (Санитарлық ережелер) бұйрығына сәйкес жоспарланады.
Күн тәртібі балалардың балабақшада 10 сағат болуына арналған. Қазақстан Республикасының мектепке дейінгі ұйымдарында 2018-2019 оқу жылын ұйымдастыру бойынша нұсқаулық хатқа сәйкес оқу қызметін ұйымдастыру бес білім беру бағыты аясында жүзеге асырылады.
2018-2019 оқу жылының бірінші жартыжылдығында ұйымдастырылған оқу іс-шараларының жалпы көлемі:
Топтар Вариативті компонент |
1 кіші топ (1-2 жас аралығындағы балалар) |
2 кіші топ (2-3 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ (3-4 жас аралығындағы балалар) |
Мемлекеттік тілде оқытатын ересек топ (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (6-7 жас аралығындағы балалар) |
БҚҰ жалпы көлемі |
9 |
11 |
12 |
17 |
20 |
20 |
Вариативті компонент |
0 |
1 |
2 |
4 |
4 |
4 |
Барлығы |
9 |
12 |
14 |
24 |
24 |
24 |
2018-2019 оқу жылында вариативті білім беру бағдарламалары оқытудың әртүрлі әдістері мен технологияларын, оқу процесін ұйымдастырудың формаларын, әдістерін, әдістерін пайдалана отырып жүргізілді.
Топтар Вариативті компонент |
2 кіші топ (2-3 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ (3-4 жас аралығындағы балалар) |
Мемлекеттік тілде оқытатын ересек топ (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (6-7 жас аралығындағы балалар) |
Сағат саны |
0,5 |
2 |
2 |
4 |
4 |
Тақырыбы |
Музыкальный -0,5 «Топ,хлоп - балақайлар»
|
«Речевичек»- 1 Музыка – вокал үйірмесі «Қоғыраулар» - 0,5 |
«Буквограмма»- 1
«Happy English»Ағылшын тілі - 1 |
Қызықты математика-1 «Happy English»- 1 Ағылшын тілі (Английский язык) Музакалық театр «Ертегелер елінде» - 1 «Өнерлі екен он саусақ»-1 |
«Дыбыстан әріпке, әріптен сөзге»- 1 Театрлық - 1 «Теремок» «HappyEnglish»Ағылшын тілі 1 «Знайка и умейка»- 1 |
Үлгілік бағдарламаның мазмұны «Денсаулық», «Қарым-қатынас», «Таным», «Шығармашылық» және «Қоғам» білім беру бағыттарын біріктіру негізінде жүзеге асырылады, балалардың жас және жеке ерекшеліктерін ескере отырып, жан-жақты дамуына бағытталған.
Мазмұны бойынша Стандарттың 2-тарауының 10-тармағы жаңа редакцияда жазылды:
- «Коммуникация» білім беру саласының құрамынан «Драма» шығарылды;
- «Социум» білім беру саласынан«Экология негіздері» ОҚҰ шығарылды.
Стандартқа енгізілген өзгерістер негізінде «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарлары» Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің 2012 жылғы 20 желтоқсандағы No 557 бұйрығына өзгерістер мен толықтырулар енгізілді:
- ОҚҰ «Көркем әдебиет» -1 сағат;
- ОҚҰ «Шетел тілі» инвариантты бөліктен вариативті бөлікке ауыстырылды;
- ОҚҰ «Айналадағы әлеммен танысу» - 0,5 сағат.
Осыған байланысты мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламасына түзетулер енгізілді: «Драманың» міндеттері «Көркем әдебиет» ОҚҰ тапсырмаларына енгізу арқылы шешіледі; «Экология негіздері» ОҚҰ тапсырмалары «Қоршаған әлеммен танысу» ОҚҰ тапсырмаларына енгізілген.
ҮОЖ сәйкес апталық оқу жүктемесінің көлемі барлық жас топтарында сақталады.
2019-2020 оқу жылында ұйымдастырылған оқу қызметінің сағат саны оқу жүктемесінің белгіленген нормаларынан аспады және құрады:
Топтар
ҮОЖ |
1 кіші топ мемлекеттік тілде оқыту мен тәрбиелеу (2-3 жас аралығындағы балалар) |
1 кіші топ (2-3 жас аралығындағы балалар) |
2 кіші топ (3-4 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ (4-5 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (6-7 жас аралығындағы балалар) |
БҚҰ жалпы көлемі |
9 |
9 |
11,5 |
12,5 |
18 |
20 |
Вариативті компонент |
0 |
0 |
0,5 |
1,5 |
2 |
4 |
Барлығы |
9 |
9 |
12 |
14 |
20 |
24 |
Вариативті компонент
Топтар Вариативный компонент |
2 кіші топ (3-4 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ (4-5 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (6-7 жас аралығындағы балалар) |
Сағат саны |
0,5 |
1,5 |
2 |
4 |
Тақырыбы |
Музыкалық -0,5 «Топ,хлоп - балақайлар»
|
«Речевичек»- 1 Музыка – вокалды үйірме «Қоңыраулар» - 0,5 |
«Буквограмма» - 1 (сауат ашу) «HappyEnglish» - 1(ағылшын тілі) |
«Дыбыстан әріпке, әріптен сөзге»- 1 «Веселые петельки»- 1(қолды жазуға дайындау) «Happy English»Ағылшын тілі 1 Театрлық - 1 «Теремок» |
2020-2021 оқу жылында инварианттық компоненттің ұйымдастырылған оқу қызметінің сағат саны оқу жүктемесінің белгіленген нормаларынан аспады және құрады:
Топтар
ҮОЖ |
Ерте жастағы топ (1-2 жас аралығындағы балалар) |
кіші топ (2-3 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ (3-4 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ мемлекеттік тілде оқыту мен тәрбиелеу (4-5 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (4-5 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (6-7 жас аралығындағы балалар) |
БҚҰ жалпы көлемі |
7 |
9 |
11,5 |
11 |
12,5 |
18 |
Вариативті компонент |
0 |
0 |
0,5 |
1 |
1,5 |
2 |
Барлығы |
7 |
9 |
12 |
12 |
14 |
20 |
Топтарда вариативті компонент
Топтар Вариативті компонент |
Ортаңғы топ (4-5 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (6-7 жас аралығындағы балалар) |
Сағат саны |
0,5 |
1,5 |
2 |
Тақырыбы |
Музыкалық -0,5 «Топ,хлоп - балақайлар»
|
Музыка – вокал үйірмесі «Қоңыраулар» - 0,5
|
«Грамотей» -1 (сауат ашу) «оқып үйренемін» 1 |
2021-2022 оқу жылында мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың мазмұны «2021-2022 оқу жылына мектепке дейінгі ұйымдарда оқу-тәрбие процесін ұйымдастыру туралы» нұсқаулық-әдістемелік хаттың ұсынымы бойынша жүзеге асырылады.«Мектепке дейінгі ұйымдар мен балалар үйлеріне қойылатын санитариялық-эпидемиологиялық талаптардың санитарлық ережелері», «Білім берудің барлық деңгейлерінің мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттары», «Қазақстан Республикасының мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу бағдарламалары», «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту үлгілік оқу жоспары», «Тиісті үлгідегі білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидалары»талаптарына сәйкес.Ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің сағат саны құрайды:
Топтар
ҮОЖ |
Ерте жастағы топ (1-2 жас аралығындағы балалар) |
кіші топ (2-3 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ (3-4 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ мемлекеттік тілде оқыту мен тәрбиелеу (4-5 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (4-5 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (5-6 жас аралығындағы балалар) |
БҚҰ жалпы көлемі |
7 |
9 |
11,5 |
11 |
12,5 |
18 |
Вариативті компонент |
0 |
0 |
0,5 |
1 |
1,5 |
2 |
Барлығы |
7 |
9 |
12 |
12 |
14 |
20 |
Вариативті компонент
Топтар
Вариативті компонент |
Ортаңғы топ (3-4 жас аралығындағы балалар) |
Ортаңғы топ мемлекеттік тілде оқыту мен тәрбиелеу (4-5 жас аралығындағы балалар) |
Ересекер тобы (4-5 жас аралығындағы балалар) |
Даярлық тобы (5-6 жас аралығындағы балалар) |
Сағат саны |
0,5 |
1 |
1,5 |
2 |
Тақырыбы |
Музыкалық -0,5 «Топ,хлоп - балақайлар»
|
«Қызықты математика»-0,5 «Тәрбие тал бесік» -0,5 |
Музыка – вокал үйірмесі «Қоңыраулар» - 0,5
|
«Дыбыстар сиқыры» -1 |
«Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімі жанындағы Державин қаласының «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК оқу-тәрбие қызметін Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің м.а 2016 жылғы 12 тамыздағы № 499бұйрығымен бекітілген Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспарына сәйкес жүзеге асырады.
2017-2018 оқу жылының әдістемелік тақырыбы: «Әдістемелік жұмыстың инновациялық моделі мұғалімдердің кәсіби құзыреттілігін арттыру шарты ретінде».2017-2018 оқу жылындағы МДББ мақсаты: Мектепке дейінгі білім беруді жүйелік жаңарту жағдайында жаңа мемлекеттік білім беру стандартын енгізуді психологиялық-педагогикалық және әдістемелік қамтамасыз ету.
Міндеттері: 1. Мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының біртұтас педагогикалық процесіне мемлекеттік білім беру стандарттарын (МББС) енгізу; 2. Мектеп жасына дейінгі балаларды оқытудың заманауи технологиялары. 3. Мүмкіндігі шектеулі балаларды психологиялық-педагогикалық қолдауды жүзеге асыруда педагогтардың кәсіби әлеуетін арттыруды жалғастыру.
2018-2019 оқу жылындағы әдістемелік тақырып: «Әдістемелік жұмыстың инновациялық моделі мұғалімнің кәсіби құзыреттілігін арттыру шарты ретінде». МДББҰ қызметінің мақсаты – мектепке дейінгі балалық шақтағы баланың толыққанды өмір сүруіне, жас және жеке ерекшеліктеріне сәйкес психикалық және дене қасиеттерінің жан-жақты дамуына қолайлы жағдай жасау.
Мақсаттары: 1. Мектеп жасына дейінгі балаларды жалпыадамзаттық және ұлттық құндылықтарға араластыру; түрлі іс-шараларды дамыту арқылы отансүйгіштік, толеранттылық, руханият пен адамгершілік негіздерін қалыптастыру («Рухани жаңғыру» бағдарламасы, «Туған жер» кіші бағдарламасы);
2. Отбасымен тығыз байланыста балалардың дене және психикалық денсаулығын сақтау мен нығайтуды қамтамасыз етуді, салауатты өмір салты мәдениетін қалыптастыруды жалғастыру.
3.Монологиялық сөйлеуді дамыту арқылы мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілін дамыту жұмыстарының тиімділігін арттыру.
2019-2020 оқу жылындағы әдістемелік тақырып: «Әдістемелік жұмыстың инновациялық моделі мұғалімдердің кәсіби құзыреттілігін арттыру шарты ретінде». МДББҰ қызметінің мақсаты:мектепке дейінгі балалық шақтағы баланың толыққанды өмір сүруіне, жас және жеке ерекшеліктеріне сәйкес психикалық және дене қасиеттерінің жан-жақты дамуына қолайлы жағдай жасау болып табылады.
Міндеттер:
1. Мектеп жасына дейінгі балалардың денсаулығын сақтау және нығайту, олардың физикалық және психологиялық дамуын жақсарту.
2. Балаларды рухани құндылықтармен таныстыру және шығармашылық іс-әрекетке баулу арқылы балаларға көркемдік-эстетикалық тәрбие беру.
3. Тәрбие процесінде ізденімпаздық, танымдық және зерттеушілік әрекетін қалыптастыру.
2020-2021 оқу жылының әдістемелік тақырыбы: «Әдістемелік жұмыстың инновациялық моделі мұғалімдердің кәсіби құзыреттілігін арттыру шарты ретінде».МДББҰ қызметінің мақсаты:мектепке дейінгі балалық шақтағы баланың толыққанды өмір сүруіне қолайлы жағдай жасау, жас және жеке ерекшеліктеріне сәйкес психикалық және дене қасиеттерін жан-жақты дамыту.Міндеттер: 1. Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың жаңартылған бағдарламасын табысты жүзеге асыру шарттарының бірі ретінде белсенділікке негізделген тәсілді және балалармен тәрбие жұмысын қамтамасыз ету. 2. ООП бар балаларды психологиялық-педагогикалық қолдауды жүзеге асыруда педагогтардың кәсіби әлеуетін арттыру. 3. Мектеп жасына дейінгі балаларды гендерлік әлеуметтендіру мәселесін шешуде педагогтардың кәсіби деңгейін көтеру.
2021-2022 оқу жылының әдістемелік тақырыбы: «Әдістемелік жұмыстың инновациялық үлгісі мұғалімдердің кәсіби құзыреттілігін арттыру шарты ретінде».МДББҰ қызметінің мақсаты:мектепке дейінгі балалық шақтағы баланың толыққанды өмір сүруіне қолайлы жағдай жасау, жас және жеке ерекшеліктеріне сәйкес психикалық және дене қасиеттерін жан-жақты дамыту.
Міндеттер: 1. Мұғалімдерге жас балаларды әлеуметтендіру және бейімдеу мәселелері бойынша әдістемелік көмек көрсету. 2. Денсаулық сақтау технологияларын енгізу арқылы балалардың, ата-аналар мен мұғалімдердің салауатты өмір салтына құндылық көзқарасын, дене шынықтыру мен спортқа қызығушылығын қалыптастыру. 3. Мектеп жасына дейінгі балалардың жұмысына педагогтар мен ата-аналар арасындағы ынтымақтастықтың жаңа формаларын енгізу, мектеп жасына дейінгі баланың жан-жақты дамуын триадада жүзеге асыру: отбасы-педагог-бала.
Осы мәселелерді шешу үшін келесі шаралар өткізілді және олардың нәтижесінде:
Тәрбие және оқу процесі мыналарға сәйкес жүзеге асырылады:
- тоғысқан тақырыптарға негізделген ұзақ мерзімді жоспар;
- циклограмма;
- оқушылардың жетістіктерін бақылау (бастапқы, аралық, қорытынды).
Перспективалық жоспар тәрбиешілермен және басқа мұғалімдермен (қазақ және орыс тілдері мұғалімі, музыка жетекшісі, дене шынықтыру нұсқаушысы және т.б.) бір оқу жылына арналған тоғысқан тақырыптар негізінде құрастырылады. Жоспарланған тоғыспалы тақырыптар, олардың реті мен саны Педагогикалық кеңесте қаралады және бекітіледі. Ұзақ мерзімді перспективада ұйымдастырылған оқу іс-әрекетінің тақырыбы анықталады. Перспективалық жоспарда балалардың жас ерекшеліктерін ескере отырып, оларды тәрбиелеу, оқыту және дамыту жөніндегі оқу-тәрбие міндеттерін міндетті түрде орындау көзделген. Оқу-тәрбие процесінің сапасын қамтамасыз ету мақсатында мұғалім Перспективалық жоспарға сәйкес циклограмма жасайды. Циклограмма әр аптаға перспективті жоспарға сәйкес жасалады, ол балаларды қабылдаудан, ұйымдастырылған оқу-тәрбие іс-шараларын (бұдан әрі - ОҮ) өткізуден, серуендеуден, күндізгі ұйқыдан бастап балалардың үйге кетуіне дейінбарлық режимдік процестердің орындалуын қамтамасыз етеді.
Тәрбиелік іс-шаралар «Денсаулық», «Қарым-қатынас», «Таным», «Шығармашылық», «Қоғам» атты бес білім беру бағыты бойынша жүзеге асырылады және әртүрлі іс-әрекеттерді ұйымдастыру арқылы оларды біріктіру арқылы жүзеге асырылады.
«Денсаулық» білім беру саласының мақсаты – дені сау, дене бітімі дамыған баланы тәрбиелеу, оқушылар арасында өз денсаулығына саналы көзқарасты қалыптастыру.
Ақмола облысы білім басқармасының Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімініңжанындағы Державин қаласының «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК «Денсаулық» білім беру аймағындағы жұмысы ата-аналарға балаларды ерте жастан күту және дамыту дағдыларын меңгеруге көмектесу; негізгі қимылдарды дамыту арқылы оқушыларда мәдени-гигиеналық дағдыларды, қозғалыс тәжірибесін қалыптастыру; дене қасиеттерін дамыту және физикалық белсенділікке деген қажеттілік; әртүрлі ұлттық ашық ойындарды, командаларда жарыстық сипаттағы ойындарды өткізу; спорттық жаттығуларды орындау; спорттық ойындардың элементтерімен таныстыру; шығармашылық қабілеттерін және топтық өзара әрекеттесу дағдыларын дамыту.
«Денсаулық» білім беру бағытының мазмұны баланың денсаулығын сақтауға және нығайтуға бағытталған; күнделікті өмірде, көшеде, табиғатта, төтенше жағдайларда өзін-өзі қауіпсіз ұстау дағдыларын дамыту; шығармашылық, танымдық және сөйлеу қабілеттерін пайдалана отырып, негізгі қимылдарды жетілдіру арқылы оқушылардың моторикасын байыту.
«Денсаулық» білім беру саласының ұйымдастырылған оқу іс-әрекетіне мыналар жатады:
1) дене шынықтыру (ерекше білім беру қажеттіліктері бар оқушыларға бейімделген дене тәрбиесі);
2) қауіпсіз мінез-құлық негіздері.
Балалармен таңғы үйірме өткізу, психогимнастика қолайлы психологиялық климат құруға ықпал етті. Әр маусымға серуендеуге арналған картотеканы әзірлеу серуендеу кезінде дене шынықтыру жаттығуларын ұйымдастыруға, ашық ауада әр түрлі ойындарды қолдануға жүйелі көзқарасты жүзеге асыруға көмектеседі.Балабақша-балабақшада дене шынықтыру, сондай-ақ жан-жақты тәрбие беру және балалардың денсаулығын жақсарту үшін әртүрлі дене шынықтыру құралдарымен жабдықталған спорт залы (музыка бөлмесімен біріктірілген) бар (тепе-теңдікке арналған орындықтар, жұмсақ модульдер, төсеніштер, арқан, баскетбол сақиналары), музыкалық орталық, пианино.Балалардың жаттығулардың әртүрлі түрлеріне деген қызығушылығын дамыту үшін мыналар қолданылады: секіргіш доп, құрсаулар, әртүрлі көлемдегі шарлар, таспалар, пластик сақиналар, гимнастикалық таяқтар т.б.Жаттығуларды орындау кезінде жорғалау, жорғалау, тепе-теңдік, үлкен және кіші доғалар, гимнастикалық орындықтар, баулар қолданылады. Ал түзету гимнастикасын орындау кезінде массаждық жолдар мен қырлы беті бар тақталар, массаж шарлары қолданылады.
«Денсаулық» білім беру саласындағы міндеттерді шешу үшін пәндік-дамытушы ортаны жаңғыртуға, денсаулық сақтау технологияларын енгізуге жеткілікті көңіл бөлінді.Топтар қимыл-қозғалыстарды дамыту бойынша жеке жұмыстарға арналған құрал-жабдықтармен толықтырылды (қырлы тақталар, доптар, секіргіштер, сақина лақтырулар, кегльдер, құрсаулар, тепе-теңдікті сақтауға арналған сөмкелер, жалаулар, ленталар), сондай-ақ мұғалімдер және ата-аналармен дайындаған стандартты емес құралдар.Мұғалімдерге таңертеңгілік жаттығуларды, ояту гимнастикасын ұйымдастыру формаларын әртараптандыруға және түзету жаттығуларының әртүрлі түрлерін қолдануға мүмкіндік беретін картотекалардың әртүрлі түрлері дайындалды.
Балалардың коммуникативті дағдылары мен дағдыларын дамытуға үлкен көңіл бөлінеді. «Коммуникация» білім беру саласының мақсаты – ауызша сөйлеуді қалыптастыру, түрлі өмірлік жағдаяттарда қарым-қатынас жасау дағдыларын меңгерту, оқу мен жазудың алғы шарттарын қалыптастыру.
«Коммуникация» білім беру саласы Қазақстан халқының мәдениетімен, әдет-ғұрыптарымен, салт-дәстүрлерімен таныстыру, мәнерлеп оқу және қайталау, дыбыстық сөйлеу мәдениетін тәрбиелеу, байыту арқылы балалардың әр түрлі іс-әрекеттерінде оқушылардың ауызша және үйлесімді сөйлеуін дамытуды қамтиды, белсенді сөздік, сөйлеу нормаларын меңгеру, мемлекеттік және орыс тілдерін оқыту.
«Қарым-қатынас» білім беру саласының мазмұны коммуникативті дағдылар мен дағдыларды дамытуға, балалардың іс-әрекетінің әртүрлі түрлерінде ауызекі сөйлеуді дамытуға, сөздік қорын байытуға, балалар әдебиетіне қызығушылықты арттыруға бағытталған.
«Коммуникация» білім беру саласының ұйымдастырылған оқу іс-әрекетіне мыналар жатады:
1) сөйлеуді дамыту;
2) көркем әдебиет;
3) сауат ашу негіздері;
4) қазақ тілі (оқыту орыс тілінде жүргізілетін топтарда).
Топтарда көрнекі және дидактикалық құралдар, ойындар, әр түрлі театрлар, балалар көркем әдебиеті, балалар энциклопедиялары бар «Қарым-қатынас» орталықтары бар, бұл іс-әрекетті таңдауда дербестікті ынталандырады. Сондай-ақ әр топта үлкен теледидар, магниттік тақта, оқу құралдары, дәптер, көрнекі және дидактикалық материалдар бар.
«Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК-да балалар үшін танымдық дағдыларды қалыптастыруға, мектеп жасына дейінгі баланың танымдық, зерттеушілік әрекеттердің қарапайым дағдыларын меңгеруіне, әлеммен өзара әрекеттесу үшінтопта жұмыс істей білуге барлық жағдай жасалған..
«Таным» білім беру саласы сандық санау дағдыларын, геометриялық пішіндер мен пішіндер туралы түсініктерін, кеңістік пен уақытқа бағдарлануын қалыптастыруды; құрылыс, табиғи, қалдық материалдардан және конструкторлық бөлшектерден жобалау; жанды және жансыз табиғаттың заттары мен құбылыстары туралы білімдерін кеңейту; шығармашылық ойлауын дамыту. Сондықтан балабақшада әдістемелік құралдар, эксперимент бұрыштары, Диенес, Куйзенер, Зайцев кубиктері, Сегин тақталары, т.б. технологиясы бойынша ойындар ұйымдастырылған.
«Таным» білім беру саласының ұйымдастырылған оқу іс-әрекетіне мыналар жатады:
1) сезіну (ерте және кіші жас топтарында – 1-3 жас), математика негіздері (мектепке дейінгі жас топтарында – 3-6 жас);
2) дизайн;
3) жаратылыстану.
Балабақшада «Шығармашылық» білім беру саласының басты мақсаты болып табылатын шығармашыл тұлғаны қалыптастыруға жағдай жасалған.Ұлттық бейнелеу өнерімен таныстыру арқылы шығармашылық, эмоционалды-сенсорлық аясын, қиялын, ойлауын, көркемдік талғамын дамыту, отансүйгіштікке тәрбиелеу сызу, модельдеу, қолданбалы және музыка бойынша ОҚҰ шешіледі. Балаларда өнер туындыларын қабылдау және түсіну қабілеттері мен дағдылары, ұжымда жұмыс істей білу, қоршаған әлемге эстетикалық көзқарас қалыптасады; өнер түрлері туралы түсініктер, оқушылардың өзіндік шығармашылық іс-әрекетін жүзеге асыру.
Мектеп жасына дейінгі балаларды музыкалық шығармаларды сезінуге және түсінуге үйрету мақсатында Ақмола облысы білім басқармасы Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімінңе жанындағы Державин қаласындағы «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК музыкалық өнерді сезінуге және түсінуге үйрету мақсатында фортепиано, синтезатор, үлкен колонкалар, пианинолар, аспаптар (маракалар, барабандар, бубендер, металлофондар, ағаш қасықтар, сылдырмақ, домбыра, скрипка, ысқырық), көрнекі және дидактикалық құралдар, оқу құралдары, қуыршақ театры, үлкен декорациялар, балалар мен ересектерге арналғанкостюмдер (ұлттық, ертегі кейіпкерлері) бар. Жиһаз жас талаптарына толық сәйкес келеді.
Мектеп жасына дейінгі балаларды әлеуметтендіру, оларды отбасының, қоғам мен мемлекеттің әлеуметтік-мәдени нормаларымен, дәстүрлерімен таныстыру, рухани-адамгершілік құндылықтарын қалыптастыру балабақша-бөбекжай қызметінің маңызды бағыты болып табылады.
«Әлумет» білім беру аймағының ұйымдастырылған оқу іс-әрекетіне мыналар жатады:
1) өзін-өзі тану;
2) сыртқы әлеммен танысу.
Мектеп жасына дейінгі балаларда отбасында және мектепке дейінгі ұйымдарда әлеуметтік дағдылар мен өздігінен білім алу дағдыларын қалыптастыру өмірді қорғауға және денсаулықты нығайтуға, әлеуметтік-әлеуметтік және коммуникативті дағдылар мен дағдыларды дамытуға бағытталған: мәдени-гигиеналық дағдыларды, мінез-құлық ережелерін, оларды тәртіп пен күнделікті тәртіпке баулу, танымдық функцияларын дамыту (өзінің алдында туындаған қиындықтарды көре білу; көңіл-күйдің, эмоционалдық жағдайдың өзгеруін байқау); тұлғааралық қарым-қатынастарды құрудың, отбасында және мектепке дейінгі ұйымдарда мейірімділік, көңіл бөлу, қамқорлық және өзара көмек атмосферасын құру, жеке тұлғаны жайлы әлеуметтендіру, эмоционалдық және адамгершілік қарым-қатынас тәжірибесін жинақтау, сабақтастықты қамтамасыз ету үшін негіз болатын этикалық нормаларды тәрбиелеу Балалардың іс-әрекетінің әртүрлі түрлеріне тәрбиелеудегі дәстүрлерді, туған жерге, өз еліне деген сүйіспеншілікті, оның тарихына қызығушылықты тәрбиелеу.
Ақмола облысы білім басқармасы Жарқайың ауданыбойынша білім бөлімінңе жанындағы Державин қаласындағы «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК балаларды психологиялық-педагогикалық қолдау жұмысының келесі бағыттары белгіленген:балалардың эмоционалдық қиындықтарын түзету: алаңдаушылық, қорқыныш, агрессивтілік, өзін-өзі бағалаудың төмендігі; балаларға эмоцияны, мәнерлі қимылдарды білдіру тәсілдерін үйрету; ойын арқылы достық қарым-қатынасты дамыту, күнделікті өмірде балалардың қарым-қатынасы; балаларға эмоцияны, мәнерлі қимылдарды білдіру тәсілдерін үйрету; балабақша тәрбиешілерінің балалардың эмоционалдық дамуының әртүрлі нұсқалары туралы, мектеп жасына дейінгі балалардың эмоционалдық қиындықтарын жеңу мүмкіндіктері туралы білімдерін кеңейту.Осы бағыттар бойынша Ақмола облысы білім басқармасы Жарқайың ауданы білім бөлімінңе жанындағы Державин қаласындағы «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК психологиялық қызметінің жұмысы жүргізілуде.
2017-2018 оқу жылында Ақмола облысы білім басқармасы Жарқайың ауданы бойынша білім бөлімінңе жанындағы Державин қаласындағы «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК педагог-психологтар мектеп жасына дейінгі балалардың дамуының психологиялық-педагогикалық ерекшеліктерін анықтау жұмыстарын ұйымдастыруды жүзеге асырды. Бұл баланың жеке басының дамуының толық бейнесін алуға және түзету шараларын жоспарлауға мүмкіндік берді.Балаларға психикалық процестердің даму деңгейлерін, эмоционалды-еріктік сферасын, өзін-өзі бағалаудың жеке ерекшеліктерін, мектеп жасына дейінгі балалардың мектептегі оқуға дайындық деңгейін зерттеу диагнозы қойылды.
Одан әрі 2018-2019 оқу жылында когнитивті психикалық процестерді зерттеу үшін Т.В.Башаеваның«Танымдық қабілеттерін дамыту» диагнозы қолданылды.Эмоциялық-еріктік сфераны зерттеу үшін біз «Баспалдақ», «Кактус», «Жоқ жануар» әдістерін қолдандық.Сондай-ақ «Баланы мектепке дайындау», 5-7 жастағы балаларды оқытуға дайындықтың психологиялық диагностикасы» авторлары А.Афонкина, Т.Е. Белотелова. О.Е. Борисова.Балалардың мектепке даярлығын психологиялық-педагогикалық бағалау Т.Д. Марцинковскаяның «Балалардың психикалық дамуының диагностикасы» және Н.Семаго, М.Семаго «Мектептегі білім берудің басталуына дайындықты психологиялық-педагогикалық бағалау»әдістемелік ұсыныстары бойынша жүргіздік.Тест нәтижелері бойынша психикалық процестерінің дамуы төмен балалар анықталды. Осы топтағы балалармен жұмыс жасау үшін сыныптар әзірленіп, жеке сабақтар өткізілді.О.В.Хухлаеваның «Өзіңе апаратын жол» бағдарламасы, С.В.Крюкованың, Н.П.Слободяниктің «Мен таң қалдым, ашуланамын, қорқамын, мақтанамын және қуанамын» түзету-дамыту бағдарламасы бойынша балалармен түзету-дамыту топтық сабақтары өткізілді.
Агрессивті мінез-құлық көрсететін балалармен жұмыста «Бұл мен» бағдарламасы бойынша түзету сабақтары өткізілді.Авторы Костина Л.М. Сондай-ақ балаларға арналған психотерапевтік әңгімелерді қолдандым Дорис Бреттің«Бір кездері бір қыз болды» ағылшын тілінен аударған Г.А. Павлов.
Балалардың мектепке психологиялық дайындық деңгейіне көп көңіл бөлінді. Мектепалды даярлық топтарын бітірушілер сынақтан өтті. Психологиялық дайындықтың жоғары деңгейі 43 бала – 47%, орташа деңгей – 44 бала – 48%, төмен деңгейде 4 бала, 4% құрады. Психологиялық дайындық деңгейі төмен балалар бақшаға жиі келмейтін балалар болып табылады. Ерікті зейінді және көрнекі-бейнелі ойлауды дамытуға көңіл бөлу керек.
Балабақша тәрбиешілерінің балалардың эмоционалдық дамуының әртүрлі нұсқалары туралы білімдерін кеңейту мәселелерін шешу, мектеп жасына дейінгі балалардың эмоционалдық қиындықтарын жеңу мүмкіндіктері туралы педагогтармен «Қақтығыс – мүдделер соқтығысы», «Гипербелсенді балалар» тренинг сабағы, «Педагогикалық қарым-қатынас», «Жүрек жылуы»тренингтері өткізілді.
Психология апталығында балабақша педагогтары мен қызметкерлері олардың психологиялық ерекшеліктерін және балалармен жұмыс жасауда қолайлы психологиялық жағдай жасау ерекшеліктерін зерттеді.Сондай-ақ, балалармен жұмыс жүргізіледі, ата-аналардың психологиялық құзыреттілігін дамыту балаларды психологиялық-педагогикалық қолдауда маңызды.Ата-аналармен «Отбасы қонақ бөлмесі», «Балаларды мадақтау және жазалау», «Ата-ана махаббатының жолы» тақырыптарында тренингтер өткізілді, ата-аналар жиналысында «Балабақша жағдайына бейімделу», «Балалардың жас ерекшеліктері», «Балаларды қалай дұрыс тәрбиелеу керек»,«Үш жастағы дағдарыс», «Компьютерге тәуелділік»тақырыптарында баяндамалар жасалды.Әрбір баланың эмоционалдық жағдайы оның мектепке дейінгі мекемеде болуына байланысты. Жұмысты балалардың жағымды эмоционалды көңіл-күйін дамытуға бағыттау қажет.
2018-2019 оқу жылында «Менің отбасым» суреті» проективтік әдістемесі бойынша бала-отбасы қарым-қатынасының диагностикасы қосылды.
Биылғы оқу жылында 98 түлектің мектепке психологиялық дайындығы: 43 бала жоғары деңгейде -45%, 50 бала орташа деңгейде - 52%, 5 бала төмен деңгейде - 5% құрады. Деңгейдің төмендеуіне балалар бөбекжай-бақшаға жиі бармайтын балалар себеп болды.
Балалардың эмоционалдық жағдайын жақсарту үшін «Үлкен мектеп жасына дейінгі балалардың эмоционалдық-еріктік саласын дамыту» бағдарламасы бойынша эмоционалдық саланы дамыту бойынша түзету-дамыту жұмыстары жүргізілді, «Мектеп жасына дейінгі балалардағы қорқыныш пен үрейді түзету» бағдарламасы бойынша қорқыныш пен үрейді бастан кешіретін балалармен жеке сабақтар өткізілді.Дәл осы тақырыпта педагог-психологқа келіп, қызықтыратын сұрақтарын қоя алатын ата-аналар үшін ашық есік күні өткізілді.
Сондай-ақ педагогтермен «Педагогикалық шиеленістерді оң шешуге арналған тренинг», «Мұғалімдердің шығармашылық қабілеттерін дамыту», «Сенімді мінез-құлық қалыптастыру», «Менің мамандығым», «Мен өзімді танимын. « Эмоционалды күйзеліс тақырыбы бойынша кеңес беру.
Ата-аналармен жүргізілген жұмыс «Ата-ананың балаға деген махаббаты», «Менің балам агрессивті», «Кішкентай баланы мадақтау және жазалау», «Ата-ана махаббатының жолы» тақырыптарында тренингтер өткізуден тұрды.
Жүргізілген жұмыстар бұл жұмыс түрлері балалардың эмоционалдық жағдайын жақсартуға ықпал еткенін көрсетті. Орта және кіші балалармен психикалық процестерді түзету бойынша жұмыс бағдарламасын қосымша қосу қажет.
Өткен жылғы жұмыстың ерекшелігін ескере отырып, 2019-2020 жылдардағы балаларға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету, педагог-психолог бұрын қолданылған тесттер арқылы диагностика жүргізіп, «Балабақшадағы экспресс-диагностика» диагностикалық әдістер банкін толықтырды, авторлары Н.Н Павлова және Л.Г. Руденко.
Коррекциялық-дамыту сабақтарын өткізу үшін орта және кіші жастағы мектеп жасына дейінгі балалардың психикалық процестерін түзету және дамыту бағдарламалары В.Л.Шарохинаның қолданыстағы «Кіші топтағы, орта топтағы, ересек топтағы түзету-дамыту сабақтары» және Н.Ю. Куражеваның «Цветик-жеті-түс» бағдарламаларын қосылды.
Мектепке психологиялық дайындық деңгейінің көрсеткіштерін талдай отырып, диагностика нәтижелері бойынша 87 бітірушінің психологиялық дайындығы жоғары деңгейде – жоғары және орташа – 84, ал 3 балада төмен деңгей бар екенін атап өтуге болады. Дайындық деңгейі төмен балалар денсаулығында ақауы бар балалар.
Мектепке дейінгі мекемеде тәрбиешілері бар балаларға психологиялық жайлылық туғызу үшін «Мектепке дейінгі тәрбиешілерге тұлғалық өсу тренингі», «Педагогтың шығармашылық қабілеттерін дамыту» ойын тренингі тақырыптарында тренингтер өткізілді. Ата-ана мен баланың ата-анамен қарым-қатынасын жақсарту мақсатында «Барлығы отбасынан басталады: бала және қоғам. Қарым-қатынас мәдениеті» тренингі өткізілді.
2020-2021 оқу жылында диагностика барлық жас топтарындағы психикалық процестердің даму деңгейін, ересек жастағы мектеп жасына дейінгі балалардың эмоционалдық-еріктік сферасын, мектепте оқуға психологиялық дайындық деңгейін зерттеу үшін пайдаланылды.
Мектепте оқуға психологиялық дайындық деңгейінің көрсеткіштерін салыстыра отырып, 79 бала тестілеуден өткенін айта кету керек. Жоғары және орташа дайындық деңгейін 77 бала көрсетті, ол – 97%, төмен деңгейді 2 бала – 2,5% көрсетті.
Балалармен жұмыс істеуде коммуникативті дағдыларды дамыту үшін «Мектеп жасына дейінгі ересек жастағы балаларға арналған есте сақтау мен зейінді дамытуға арналған түзету-дамыту бағдарламасы» бағдарламалары жәнепедагог-психолог Ш.А.Жүсіпова дайындаған «Балалармен жұмыс істеуге арналған психологиялық ойындар»психологиялық ойындар топтамасы қосылды.Педагогтардың психологиялық жағдайын жақсарту мақсатында «Мектепке дейінгі білім беру ұйымындағы педагогтың психологиялық құзіреттілігі», «Толеранттылыққа тәрбиелеу мұғалімнен басталады», «Қанекей, танысайық», «Педагог тұлғасына көзқарастар мен стереотиптердің әсері» атты тренингтер өткізілді.
Ерте жастағы топтардың ата-аналары үшін «Кішкентай балалардың дамуына психологиялық-педагогикалық жағдай жасау» тақырыбында бейне-дәріс дайындалды.Жас топтарындағы чаттарда «Балалардың балабақшаға бейімделуі», «Неліктен балада ашуланшақтық бар», «Балалардың психологиялық ерекшеліктері» (әр баланың жасы бойынша), «Отбасылық қарым-қатынас», «Бейімделу кезінде жас ерекшеліктері» тақырыптарында кеңестер берілді.
Өткен жылдардағы жұмыстың ерекшеліктерін ескере отырып, жас балалармен жұмыс 2021-2022 оқу жылында жоспарланып, жас балалармен жұмысты кеңейту қажет.Қыркүйек айында жаңадан келген балаларды бейімдеу жұмыстары сәтті жүргізілді. Табысты бейімделу үшін психолог мұғалімдер мен ата-аналарға ұсыныстар әзірледі.Кіші мектеп жасына дейінгі балалардың психикалық процестерін түзету бағдарламасы қосылды «Бастауыш мектепке дейінгі жастағы балалардың психикалық процестерінің коррекциялық-дамытушылық бағдарламасы», «Бұл мен» директивалық ойын терапиясы әдісі бойынша мазасыздықты түзету бағдарламасы»Костина Л.М.бағдарламасы.«Мектепке дейінгі мекемеге бейімделу кезіндегі жас балалармен ойындар мен жаттығулар (өмірдің екінші жылы)» авторлық педагогикалық әзірлеме дайындаған: Нефедова Надежда Владимировна педагог – психолог.
Балабақшадағы оқу-тәрбие процесін психологиялық-педагогикалық қамтамасыз ету педагогтардың кәсіби шеберлігін, ата-аналардың психологиялық мәдениетін қалыптастыруға кепілдік береді, ал бұл өз кезегінде баланың жан-жақты, жан-жақты дамуы, оның қабілетін жас ерекшеліктеріне сәйкес деңгейге дейін қалыптастыру болып табылады. Ақмола облысы білім басқармасы Жарқайың ауданы білім бөлімініңжанындағы Державин қаласындағы «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК «Рухани жаңғыру» бағдарламасын жүзеге асру аясында ұлттық дәстүрлер мен жалпыадамзаттық құндылықтар негізінде отансүйгіштік пен толеранттылыққа тәрбиелеупедагогтар жұмысының басым бағыты болып табылады.
Рухани дағдыларды қалыптастыру жұмысы ОҚҰ, ертеңгіліктер, ойын-сауық, спорттық ойын-сауық, патриоттық шақыруларға қатысу, қаланың көрікті жерлеріне экскурсиялар және т.б.Қазақстан Мемлекеті Елбасының «Болашаққа бағадар: рухани жаңғыру» бағдарламалық мақаласында өскелең ұрпақпен жұмыс жасаудың басты мақсаты – руханиятты және еліміздің мәдени құндылықтарынсақтау және арттыру екені айтылған.Стендтерде қаламыздың қалыптасуы туралы материал, оның тарихы, дамуы мен қазіргі заманы көрсетіледі. Мұражай балаларға қаламыздың қалай салынып, дамығанын көрнекі түрде көруге, оның тарихынан мағлұмат беруге көмектеседі.
Фотосуреттерді пайдалана отырып, балалар ежелгі және қазіргі заманғы сәулет өнерімен танысады.Державин қаласының және біздің Есіл өзенінің атауының шығуы туралы халық аңыздарын қызығушылықпен тыңдайды, қала мен облыстың белгілі адамдарымен танысады.Ересек және мектепке даярлық тобымен А.Үкібаев атындағы орта мектептің мектеп мұражайына бару.
Ақмола облысы білім басқармасы Жарқайың ауданыбойынша білім бөлімініңжанындағы Державин қаласындағы «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚК тәрбиеленушісі Оливия Сыроватина «Руханижаңғыру» мемлекеттік бағдарламасын жүзеге асыру аясында шағын орталықтар мен балабақшалар тәрбиеленушілері арасындағы «Балғын шақ» мемлекеттік тілді білу фестиваліне қатысты, «Гран-при» иегері атанды.
Ақмола облысы білім басқармасы Жарқайың ауданыбойынша білім бөлімініңжанындағы Державин қаласындағы «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚКпәндік-кеңістіктік орта баланың өз бетімен білім алу қабілетінің дамуына оң әсер ете алатын оның дамуының, оның психикалық саулығының қауіпсіздігін қамтамасыз ету мақсаттарына сәйкес ұйымдастырылады.
Балабақшадағы пәндік-кеңістіктік дамыту ортасы мемлекеттік білім беру стандартының талаптарына сәйкес құрылған балалардың даму мүдделеріне, олардың эмоционалдық әл-ауқатына жауап береді.Балаларға арналған барлық нәрсе олардың белсенді әрекеті аймағында.Әрбір жас тобында білім беру бағыттарына сәйкес («Денсаулық», «Коммуникация», «Таным», «Шығармашылық», «Қоғам») балалардың белсенділік орталықтары құрылды, бұл өз қабілеттерін пайдалануға, өз мүмкіндіктеріне қарай ойнауға мүмкіндік береді. қызығушылықтары мен мүмкіндіктері әсер ететін ойын материалдары оның назарын аударды.
Әр топтың өз ойын, ұйықтайтын бөлмесі, қабылдау бөлмесі және санитарлық бөлмесі бар.Топ бөлмелерінде балалардың белсенді іс-әрекетінің әртүрлі түрлері үшін жағдай жасалған: ойын, танымдық, еңбек, шығармашылық, зерттеушілік.Материалдардың, функционалдық ойын заттарының болуы балалардың дербестігін тәрбиелеуге көмектеседі, ойын жағдайын, қоршаған ортаны шығармашылық үлгілеуге деген ұмтылысты жүзеге асырады.Жиһаз балалардың бойына сәйкестендірілген және белгіленген. Жыл сайын балабақша-балабақшаның пәндік-кеңістіктік ортасы толығып отырады.
Ерте және кіші топтарда танымдық ойыншықтар, қарапайым пазлдар, танымдық қызығушылықты белсендіретін жылжымалы ойыншықтар, қозғалыс ойындарына қажетті құралдар, оның ішінде ірі және ұсақ моториканы дамытуға арналған ойын құралдары бар, жұмсақ модульдер, қауіпсіз табиғи материалдардан жасалған ойыншықтар.
Орта жастағы топтарда оқу ойыншықтары, дизайнға, сурет салуға арналған жиынтықтар, қол еңбегіне арналған құралдар мен ойыншықтар, театрландырылған ойынға арналған жиынтықтар, қуыршақтар, әртүрлі автокөліктер, танымдық қызығушылықты арттыруға арналған табиғи материалдар сатып алынды.
Аға және мектеп жасына дейінгі топтарда дамыту модульдері, күрделі басқатырғыштар, құрастырушылар, алғашқы математикалық ұғымдар мен сауаттылық сөздерді меңгеруге ықпал ететін әртүрлі материалдар, кеспе әріптер, сөздер, кестелер, үлкен баспалы кітаптар, бояу кітаптары, оқулықтар бар. сандармен, сандармен және әріптермен жазылған тақтада басылған ойындар, басқатырғыштар, нұсқаулықтар, планетаның флорасы мен фаунасы, әртүрлі елдердің адамдарының өмірі туралы көркем басылымдар, балалар журналдары, альбомдар, суреттер мен карталар.
Ақмола облысы білім басқармасы Жарқайың ауданыбойынша білім бөлімініңжанындағы Державин қаласындағы «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚКқажетті құрал-жабдықтармен жабдықталған музыкалық-спорттық зал (аралас), педагог-психолог кабинеті, әдістемелік кабинет, лицензиясы бар медициналық кабинет бар, мүмкіндігінше толықтырылды..
Ақмола облысы білім басқармасы Жарқайың ауданыбойынша білім бөлімініңжанындағы Державин қаласындағы «Шаңырақ» бөбекжай-бақшасы» МКҚКпәндік-кеңістіктік орта қауіпсіз, қолжетімді, жан-жақты, мазмұнды, көп функциялы болып табылады.
Табиғи және жасанды жарықтандыру жеткілікті. Барлық топтарда кварц шамдары бар, кварцтау күніне 2 рет жүргізіледі.Медицина қызметкерлері санитарлық-эпидемиологиялық режимнің, карантиндік іс-шаралардың орындалуын қадағалайды, жарықтандыру мен ауа режимін тұрақты бақылау жүзеге асырылады.Жалпы тазалық кестесінің орындалуы, ыдыс жууға, зығыр және комбинезондарды жууға арналған жуғыш заттардың болуы нақты қадағаланады.
Жылдың кез келген мезгілінде желдету режимі, ішу режимі сақталып, кәсіби қызмет атқарылады.Балаларды жоспарлы вакцинациялау және дәрігерлердің тексеруі жүргізіледі.Балалардың денсаулығын нығайту жұмыстары жоспарға сай жүргізілуде.
Бөбекжай-бақшада балалардың өмірі мен белсенділігін қорғауға жағдай жасалған. Балабақшада және балабақша аумағының бүкіл периметрі бойынша 21 бейнекамера орнатылған: 4 сыртқы, 2 музыка/гимназияда, 2 дәлізде, алты топтың топтық бөлмелерінде әрқайсысы 2 камерадан , 1 есепші кабинетінде.
Өзін-өзі бағалау барысында персоналмен жұмыс істеу бойынша барлық нормативтік құжаттардың бар екендігі, персоналға бұйрықтар уақытылы шығарылатыны анықталды, жеке еңбек шарттары жасалады, тәрбиешілер мен мұғалімдердің және техникалық қызметкерлердің жеке істері, аттестаттау комиссиясы отырыстарының хаттамалары бар.
Бағаланған кезеңде педагогикалық қызметкерлердің саны:
1) 2017-2018 оқу жылы (қыркүйек) -18 педагог, оның ішінде:
Меңгеруші - 1
Әдіскер – 1
Педагог-психолог -1,
Ағылшын тілі мұғалімі -1
Қазақ тілі мұғалімі-1,
Музыкалық жетекшісі - 1
Тәрбиешілер – 12
2) 2018-2019 оқу жылы (қыркүйек) -18 педагог, оның ішінде:
Меңгеруші - 1
Әдіскер – 1
Педагог-психолог -1,
Ағылшын тілі мұғалімі -1
Қазақ тілі мұғалімі-1,
Музыкалық жетекшісі – 1
Тәрбиешілер – 12
3) 2019-2020 оқу жылы (қыркүйек) -18 педагог, оның ішінде:
Меңгеруші - 1
Әдіскер – 1
Педагог-психолог -1,
Ағылшын тілі мұғалімі -1
Қазақ тілі мұғалімі-1,
Музыкалық жетекшісі - 1
Тәрбиешілер – 12
4) 2020-2021 оқу жылы (қыркүйек) -18 педагог, оның ішінде:
Меңгеруші - 1
Әдіскер – 1
Педагог-психолог -1,
Ағылшын тілі мұғалімі -1
Қазақ тілі мұғалімі-1,
Музыкалық жетекшісі – 1
Тәрбиешілер – 12
5) Ағымдағы 2021-20229 оқу жылы -18 педагог, оның ішінде:
Меңгеруші - 1
Әдіскер – 1
Педагог-психолог -1,
Спорт нұсқаушысы -1
Қазақ тілі мұғалімі-1,
Музыкалық жетекшісі - 1
Тәрбиешілер – 12